Mi-aduc aminte cum erau reclamele la banci si
produsele lor acum ceva ani, toti erau foarte scortosi, o atmosfera super
rigida, ca sa te convinga ca sunt de incredere si poti apela la serviciile lor
fara probleme.
Pe urma, au mai cercetat ei si au ajuns la
concluzia ca trebuie sa fie branduri prietenoase, mai aproape de client, asa ca
a aparut zanul de la Banca Transilvania, Reiffeisen ne-a aratat cat de relaxat
poti fi chiar si cand iti cade un ananas imens in cap, pentru ca daca iti tii
creditul sub control nici un rau nu te mai atinge (cum sa-ti cada ceva in cap
sau sa te calce masina, doar scrie pe fruntea ta ca ai credit la Raiffeisen),
cu ING nu te mai simti o Alice in Wonderland, pentru ca totul este pe masura ta
si “esti tratat ca un om mare” etc. Ma rog, ideea e ca au incercat o abordare
noua, mai jucausa asa, si sincer o prefer pe asta.
Dintre toate totusi BCR-ul mi-a atras atentia
cu cele mai enervante reclame. Mi-aduc aminte de tipul ala scortos, in costum,
care se tinea dupa niste clienti in concediu (nu-mi dau seama ce era asa
simpatic in chestia asta, ma ducea cu gandul doar la niste angajati agasanti
care se tin scai de tine si nu te lasa nici o clipa sa te relaxezi). Dar asta a
fost inceputul.
Intre timp BCR-ul a devenit complicele
barbatului iar creditul DIVERS BCR te (ma) uimeste an de an cu pozitionarea
lui. OK, prietenos prietenos, dar atat de prietenos incat sa fii confundat cu o
reclama la bere? Si sa ai ca muzica de fundal Sex Bomb si sa bagi un triunghi
amoros in care iubita uita ca amanta apare din sifonier si e mai preocupata sa
dea informatii despre creditul proaspat obtinut? Dupa ce probabil au primit un
feedback nu prea ok au facut ei o continuare in care inselata iesea totusi
invingatoare, de data asta aratandu-si independenta financiara fata de ex (si
dependenta de BCR pe multe zeci de ani de acum incolo), datorita Creditului
Ipotecar Casa Mea.
Reclamele astea m-au dus cu gandul la
porcariile de genul reclame la vin ieftin, la bere la PET.
Totul a culminant cu noua reclama la Credit
Divers BCR. Se pare ca abordarea “sexy” nu a fost o intamplare, ci chiar se
ambitioneaza sa mearga pe drumul asta. Probabil isi doresc sa fie “prima banca
sexy”, chiar nu stiu ce e in capul lor, deocamdata raman pentru mine prima
banca misogina, care in ritmul asta o sa-si atraga clienti de genul bauturilor
de mai sus. Sa bagi un Sex Bomb si un triunghi amoros, si sa continui cu o
scena din Basic Instinct mi se pare mai mult decat penibil pentru o banca ce
chipurile isi respecta clientii. Si sa pui niste ne…..i ce saliveaza la una
care isi cracaneaza picioarele pe post de angajati BCR, si prin asta sa arati
cat de repede se obtine un credit la BCR si tu ca agentie de publicitate sa fii
asa de mandru de abordarea asta si sa te umfli in pene…
Cred ca unii oameni de publicitate isi revarsa
frustrarile si neimplinirile in anumite planuri alegandu-si conturi d-astea cu
branduri mai low unde pot sa-si manifeste din plin misoginismul, dar macar
acolo se mai pupa cat de cat cu targetul brandului respectiv (desi , vorba
cuiva, nu prea vad sensul la a face reclama unui produs din categoria asta,
atata timp cat aici dicteaza mai mult pretul). Dar de aici si pana la a asocia
imaginea unei banci cu fanteziile tale neimplinite….si a nu fi refuzat de
client…..
Deci fetelor, stiti ce aveti de facut ca sa
obtineti un credit BCR cu comisioane zero!
Enjoy (daca se poate zice asa :D)!!!
No comments:
Post a Comment