January 21, 2014

Alegeri



    
Am vorbit aici despre fluturi si transformari, ochelari si schimbarea perspectivei, lucruri care au legatura cu  alegerile pe care le facem. In acest articol o sa vorbesc mai putin si o sa citez mai mult, din persoana care pentru mine inseamna TRANSOFRMARE totala si care a avut cel mai mare impact asupra mea, si de care unele prietene inca se tem J : OSHO.

Cine a citit Osho stie ca in cartile lui sunt presarate tot felul de anecdote pline de talc, o sa postez din cand in cand. Recunosc, pe unele nu le inteleg absolut deloc, altele insa imi merg direct la inima.


“ A existat odata un mistic sufist care a ramas fericit intreaga viata – nimeni nu-l vazuse vreodata nefericit - , care mereu radea, care era ras, a carui intreaga fiinta era parfum de celebrare.
La batranete, cand era pe moarte-cand se afla pe patul de moarte si inca se bucura, radea copios-, un discipol il intreaba: “Suntem uluiti. Inca razi; cum reusesti sa faci asta?”

Batranul raspunse: “E simplu. L-am intrebat pe maestrul meu. M-am dus la maestrul meu pe cand eram tanar; nu aveam decat saptesprezece ani si eram deja nefericit, iar maestrul meu era in varsta, avea saptezeci de ani, steatea sub un copac si radea fara absolut nici un motiv. Nu se mai afla nimeni acolo, nu se intamplase nimic, nu zisese nimeni o gluma sau altceva, iar el pur si simplu radea, tinandu-se cu mainile de burta. L-am intrebat: “Ce-I cu tine? Esti cumva nebun?”

Si el mi-a zis: “Candva am fost si eu la fel de trist ca tine. Apoi mi-am dat seama ca este alegerea mea, ca este viata mea”. Din acea zi, in fiecare dimineata atunci cand ma trezesc, primul lucru pe care il decid este….inainte de a deschide ochii, imi spun: “Abdullah” – acesta era numele lui -, “ce iti doresti? Nefericire? Fericire? Ce vei alege astazi?” Si se face ca mereu aleg fericirea”.


Stiu ca totul pare simplu cand citesti si e al naibii de greu cand iti doresti un milion de lucruri si ai impresia ca nici unul nu se intampla si cineva iti spune sa alegi fericirea, dar nimeni nu zice ca este usor, cred ca fiecare trebuie sa gaseasca calea lui prin care macar atunci cand se scoala dimineata, sa fie fericit. OK, ziua se poate schimba, cineva ti-o poate strica, cum zicem noi, dar macar dimineata depinde de tine, esti inca doar cu tine (sau eventual cu persoane dragi, un motiv in plus sa fii fericit).

Si ca sa fiu in ton cu ultima fraza, va las cu una din melodiile mele preferate, The Scientist- Coldplay:
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.


No comments:

Post a Comment