January 14, 2013

Restaurant Hunyadi Csarda -Sf Gheorghe, Covasna


Articolul asta ar fi trebuit sa-l scriu cu vreo doua luni in urma dar am tot amanat. Nu am nici un interes sa fac publicitate acestui local, in afara de faptul ca poate la un moment dat cineva va fi in aceeasi situatie in care am fost eu si prietenii mei, mai exact prin Sfantu Gheorghe, Covasna, in cautarea unui loc in care sa mananci bine.

Pentru ca am avut parte de o cina pe jumatate imbucuratoare in Balvanyos, la cel mai mare restaurant din zona, nu mai stiu cum se numeste dar sunt atat de putine si unul singur mare (ciorbele si afinata au fost delicioase si ne-au creat mari asteptari pentru felul doi care a fost o mare dezamagire-toata mancarea rece iar legumele la gratar crude; faptul ca ai restaurantul plin chiar nu e o scuza ca sa iti servesti clientii cu mancare rece sau nefacuta) si pentru ca veneam dupa un drum forestier in care am cam bajbait si am ratat unele obiective turistice, meritam sa ne delectam cu bucate alese. Am decis sa mancam in Sfantu Gheorghe.

 Dupa cautari pe net sau pur si simplu la nimereala, dand peste restaurante inchise sau prea dubioase ca sa zabovim acolo, ne-a iesit in cale un mic restaurant care nu promitea mare lucru, fiind amplasat langa o parcare de camioane, pe marginea drumului. S-au dus doi dintre noi in inspectie ( dupa cateva restaurante verificate de toti deja ne scazuse entuziasmul) iar solii nostri s-au intors cu recomandari din partea celor care luau masa in acel local, asa ca fiind destul de infometati si avand asigurarile altor clienti am zis sa mancam.

Zis si facut. Numai ca meniul m-a cam dezumflat. Daca sunteti vegetarian sau mancati carne foarte rar, e destul de greu sa gasiti ceva de comandat in afara de garnituri. Ciorbele sunt extraordinare dar toate au carne, va mai salveaza pestele si mamaliga cu branza, garniturile asa cum spuneam, salatele si dulciurile. Am salvat bonul ca sa am numele mancarurilor si preturile (avand in vedere ca era sf lui oct-incep nov e posibil sa se fi schimbat putin).  Pana la urma toata lumea si-a comandat ciorbe in afara de mine, asa ca m-am cam plictisit si mi-am potolit foamea cu niste paine cu smantana, cat au mancat ceilalti. Aaa, si cu niste bere Harghita. Am uitat sa spun ca preturile aici sunt fenomenale, mai ales daca vii din Bucuresti. Pe bere am dat 3 lei, palinca 3.5.

Sa trecem peste ciorbe, oricum n-am gustat decat putin din ciorba de varza care era foarta buna, acrita cu zeama de varza, chiar foarte gustoasa, servita cu smantana si hrean ras (preturi: ciorba de fasole-8.5 lei; supa gulas-9.5 lei; supa cu zeama de varza 9 lei).






La felul doi a fost festin, pentru ca majoritatea mancarurilor alese de noi erau de fapt ca un meniu, continand o portie de carne, o garnitura si o salata (in unele cazuri salata si garnitura erau la alegere, in altele garnitura impusa). Am gustat cam de la toata lumea, cum fac de obicei.

Pui cu marar si smantana (15 lei), pe mine nu m-a atras pentru ca ma gandeam la un piept de pui fara gust, eventual si fiert (deja imi suna a mancare de spital) si nu-mi imaginam cum o smantana si 3 fire de marar ar salva mancarea. Nici vorba, si bine ca n-am avut dreptate, nu stiu care e secretul lor dar aceasta mancare era foarte, foarte gustoasa, iar mararul dadea un gust aparte, probabil ca era de gradina, habar n-am, sau poate pentru ca erau putine ingrediente gustul era mai potentat. Foarte, foarte bun.



Tocanita Csard (14.5 lei). Pe asta n-am s-o comentez, in general nu-mi plac mancarurile de genul asta, probabil ca e o regina a tocanitelor.



Muschiulet a la Gyergyo (21 lei). Pe langa muschiul de porc, avea si salata (la alegere parca) si niste cartofi foarte foarte buni, umpluti cu cascaval si inca ceva, din pacate nu mai tin minte ce, dar oricum, extrem de gustosi.




Tadam…ce mi-am comandat eu: rulada de pui cu prune (21 lei). Si aici aveam garnitura si salata incluse in pret, ambele la alegere. Am luat niste muraturi si cartofi taranesti (nu mai tin minte sigur dar cred ca asta era denumirea). Cartofii erau preparati diferit de cum se fac prin Bucuresti si alte locuri, f f gustosi, rasi, amestecati cu ceapa si un condiment special pe care nu l-am detectat si caliti iar combinati cu muraturile chiar nu erau gretosi. Cat despre rulada….piept de pui umplut cu prune uscate, multe, multe. Pentru mine a fost prea multa carne, 2 bucati mari, asa ca am impartit in stanga si-n dreapta.




Peste si mamaliga cu branza, iar nu mai stiu ce tip de peste era, oricum era gustos, iar mamaliga arata super, cu capac, iar branza pusa la mijloc. Pe bon imi apare platou asortat-19 lei, probabil ca astea sunt dar nu bag mana in foc.




Am aflat ca restaurantul este o afacere de familie iar mama celui care ne-a servit face mancarurile acestea gustoase. Pentru ca atunci era inca destul de cald am stat la terasa dar am facut si un tur inauntru, unde este o incapere mare pentru fumatori (astept cu nerabdare ziua in care sa fie fumatul interzis sau sa aiba fumatorii cat spatiu au acum nefumatorii :D), in stil haiducesc asa, si o incapere mai mica dar mai stilata, foarte calda, pentru nefumatori. Camera aia as asocia-o cu femeile, chiar parea o camera dintr-o casa, un spatiu intim si dragut, dar clar feminin.





A fost o descoperire placuta, si pentru buzunarele, si pentru burtile noastre, un loc primitor pe care il recomand cu drag oricui vrea sa manance bine la preturi mai mult decat decente, si cu o atmosfera primitoare. Poate ca asta e secretul, ca este o afacere de familie si atunci angajatii isi dau mai mult interes ca treaba sa mearga bine. Sincer, in Bucuresti gasesc din ce in ce mai rar locuri in care cei care servesc sa se comporte civilizat, ce nu inteleg oamenii astia e ca nu ma pierd doar pe mine ca si client, dar si o parte din cei carora le-as fi recomandat locul daca as fi fost multumita , ca vorba aia, word of mouth e cea mai buna reclama si daca pe mine ma convinge ceva/ cineva clar dau vestea mai departe J.

2 comments:

  1. me like it - si restaurantul si postarea :)

    ReplyDelete
  2. Sa incercati Ciolanul "A la Csarda". Este o nebunie...

    ReplyDelete