July 19, 2013

Eu si el in bucatarie

Distractia incepe din magazin. Nu am intalnit pana acum un cuplu care sa se sincronizeze la cumparaturi. El cumpara tot in 5 minute, eu stau si analizez etichetele, numar e-urile (accept 1-2 dar ce-i mult strica), mai vad un produs nou, parca l-as incerca (si) pe asta, ma pierd printre atatea rafturi cu paste, conserve, ciocolata. El se duce teleghidat la carnuri: mult porc, putina pasare, peste marinat si afumat. Am ajuns la concluzia ca cel mai bine iei peste proaspat de la pescarie, dupa ce am tot avut sesiuni nereusite de peste congelat prajit care de fapt era injectat cu cel putin un pahar de apa, iar satui de rezultatul nici fiert nici prajit am abandonat.

Triumfatori iesim din magazin, incepe runda a doua. Mhh, ce sa gatim? El vrea multa carne, eu nu. El pune carnati si-n ciorba, si se supara ca nu gust zeama aceea minunata pe care o tot imbunatateste constant cu sfecla, castraveti acri etc. Ce-i drept nici el nu mananca din ciorba mea, pe care o fac destul de rar si recunosc ca are gust de mancare de spital dar este foarte sanatoasa si arata bine J.

Cu ciorba ajungem foarte rar la un compromis, asa ca fiecare cu a lui. Cu restul e mai simplu, adaptam.  Da, da, face niste cartofi la cuptor foarte buni, dar sunculita nu are ce cauta acolo, asa ca odata mancarea scoasa din cuptor urmeaza a fi “customizata” in functie de preferintele clientului. Praf de usturoi si sare daca mai e cazul pentru mine, carne pentru el. Si tot asa cu celelalte mancaruri. Salata cu sfecla, mar, morcov si maioneza, delicioasa, o mananc asa dar parca niste afumatura ar merge la ea, asa ca el mai baga niste peste afumat al carui gust nu are ce cauta acolo, zic eu.

Ne place sa gatim desi nu prea ne iese mereu si de obicei ne sincronizam in asa fel incat sa nu ne intersectam in momentul creatiei culinare. Altfel ies scantei. Pentru ca eu il cicalesc  si il invat trucuri de fin cunoscator iar el imi spune ca sunt niste prostii si n-au nici un sens , iar el se baga sa ma “ajute” si face exact invers, asa ca printr-un pact nespus si nescris cand unul dintre noi gateste celalalt se relaxeaza departe de bucatarie.

A, si el respecta mereu reteta, eu nu ma poticnesc intr-un ou care lipseste sau o pruna in loc de caisa, ca si la serviciu nimeni /nimic nu e de neinlocuit , asa ca improvizez. Pana la urma din lipsuri au iesit marile inventii, cine stie ce mancare minunata va iesi din experimentele mele la un moment dat. Si in general mie imi ies dulciurile iar lui mancarea gatita si mai nou salate d-astea cu maioneza, la cele clasice eu detin proportia perfecta intre zeama de lamaie (mda, el ar acri cu otet sau chiar si zeama de la muraturi dar de ce sa facem doua salate?), ulei, sare si piper. Mai avem ce-i drept si scapari, cand facem o mancare impreuna si culmea, chiar iese.

Pana la urma ne completam si nu incercam sa influentam gustul celuilalt desi recunosc, de cand suntem impreuna mananca ananas si mazare, (de care nu se atingea inainte) snitele de soia, (pe care abia asteapta sa le fac), a descoperit leusteanul in ciorba si verdeturile si condimentele in general, iar eu am inceput sa mananc carne. Putina, ce-i drept, si in ultimul timp mai spre deloc… Dar tot nu gust din ciorba lui.

O sa postez in timp cateva dintre “creatiile” noastre culinare, alea mai reusite. J

No comments:

Post a Comment