July 12, 2013

Aşk


Mmh, nu stiu cum sa descriu filmele astea doua, ar fi indicat sa nu fie vazute unul dupa altul. Seamana destul de mult, un el si o ea care se tot tatoneaza, sunt cand plus si plus, cand plus si minus, personajele sunt foarte carismatice, muzica e peste tot, Istanbulul la fel…Dupa cum am observat, filmele turcesti nu promoveaza numai arta cinematografica, ci si muzica, turismul, mancarea….si nu vine neaparat dintr-o mandrie de a arata ceea ce au ci din naturaletea cu care inteleg sa faca arta si sa integreze viata de zi cu zi.
Si, nu, filmele turcesti (in general) nu se termina ca filmele americane.

Eu zic sa va uitati impreuna cu persoana iubita, merita, si cine stie, poate urmatorul concediu va fi la Istanbul. Nu vreau sa scriu prea mult despre filmele astea, pentru ca sunt filme de suflet, centrate pe 2 personaje si pe atractia dintre ele, sunt doua perechi care te transpun perfect in lumea lor.
Ce pacat ca suntem atat de snobi si fraieri si aducem numai filme americane in cinematografe, si nu aducem filme turcesti sau orice altceva ce ne-ar putea transporta intr-o alta cultura (macar britanice si frantuzesti mai apar sporadic). Vai, vai, avem nevoie de cat mai multe bilete vandute (aceeasi problema stupida ca audienta tv), macar cinematografele din mall, care au 1000 de sali ar putea baga din cand in cand filme d-astea.

Sa incep:

Ask tesadüfleri sever (Love Likes Coincidences – titlul in engleza)



Un film de dragoste  pe care l-am vazut inainte de era Turcia. M-am indragostit de personaje, de muzica, de atmosfera senina (pana la un punct) de privirea lui si in general de faptul ca e atlfel decat restul. El si ea se nasc in aceeasi zi, in acelasi spital, se tot intalnesc intamplator in copilarie, pe urma ca adulti se regasesc si se pierd etc, ma rog, cum spune si titlul, tot felul de coincidente. Intre timp am aflat (desi nu l-am recunoscut) ca tipul din film, Mehmet Günsür, joaca si in Suleyman Magnificul si e Mustafa, baiatul lui.
Ca sa va fac viata mai usoara, il gasiti aici, subtitrat: 

O melodie superba din film:

Issiz Adam


Pe tip il stiam din Asi, un serial suuuperb (nu telenovela, serial, l-am vazut dupa ce am venit din Turcia si ma simteam transportata acolo). Pe ea nu, dar seamana destul de bine cu o prietena. El, un singuratic (asta inseamna si titlul) pentru care relatiile cu femeile se rezumau strict la sex, ea o singuratica ce fuge ca si el de o relatie, doar ca incet incet se pierd unul in altul. Nu prea e genul de film de povestit, e d-ala cu simtiri, trairi etc. Si-mi place la nebunie ca oamenii aia care fac castingul (ah, trebuie sa spun ca eu sunt pentru cacofonie, mi se pare un super snobism si o super ipocrizie faza asta cu cacofonia, na: cacacaca, cacocaco) reusesc mereu sa gaseasca actori compatibili, chiar zici ca ies scantei cand te uiti la ei.

E despre cum descoperi dragostea cand nu te astepti, il descoperi pe celalalt, il inveti, te invata, si pe urma se intampla ceva care te sperie: e prea frumos sa fie adevarat, sa ti se intample tie.

Un mic teaser J:
Si pentru ca sunt sigura ca o sa va placa dar poate nu aveti timp sau uitati sa-l cautati,  il gasiti aici.


Enjoy !!!
Apropo, aşk inseamna dragoste in limba turca.






No comments:

Post a Comment