May 28, 2014

Fii recunoscator!

Postarea asta a plecat de la una din legile lui Shams din Tabriz din Cele patruzeci de legi ale iubirii, carte scrisa de Elif Shafak, despre care o sa scriu un articol in curand.


Legea suna cam asa:
Orice ti s-ar intampla in viata, oricat de ingrijoratoare ar putea parea lucrurile, nu pasi pe taramul deznadejdii. Chiar si atunci cand toate usile raman inchise, Allah va deschide o noua cale doar pentru tine. Fii recunoscator! E lesne sa fii recunoscator cand totul merge bine. Un sufit e recunoscator nu numai pentru ce i s-a dat, ci si pentru ce n-a primit”.


Ma gandeam cum mereu asociem recunostinta cu ceea ce avem, ce am primit, ce am reusit sa obtinem, si nefericirea cu ce ne lipseste. Si totusi uitam ca mai exista si reversul medaliei: ca multe lucruri urate nu au aparut in viata noastra, nu ni s-au intamplat si ar trebui sa fim recunoscatori pentru asta. Sau ca nu am primit ce ne-am dorit apoi ne-am dat seama ca de fapt nici nu aveam neaparat nevoie de ce doream sau ca neavand am incercat in fel si chip sa obtinem si am gasit calea noastra, mult mai aventuroasa si mai plina de satisfactii decat una “picata din cer”.


Prea multa contabilitate strica si un carnetel de genul avantaje si dezavantaje atunci cand vrei sa iei o decizie nu e neaparat cea mai buna solutie, avand in vedere ca de multe ori in viata plusurile si minusurile au logica lor speciala in care se echilibreaza.



Mi s-a parut asa de frumoasa, de simpla si la indemana si totusi total neexploatata ideea asta, de a fi recunoscator pentru ce nu ai primit, pentru ce nu ti s-a intamplat, pentru ceva ce nu exista in viata ta. 

No comments:

Post a Comment