October 10, 2013

Placeri simple. De vacanta.

Poti sa petreci 2 saptamani in aceeasi rutina zilnica, sa faci aceleasi drumuri, sa te scoli la aceleeasi ora, sa vezi aceiasi oameni, in general sa faci un copy-paste al unei zile pentru celelalte 13. Sau poti sa pleci in concediu si fiecare zi sa fie altfel.

Da, in fiecare concediu pleci cu lectiile facute, stii care sunt cele mai interesante locuri, ai de bifat tot felul de atractii turistice.
Culmea e ca in fiecare concediu primesc cate o lectie, pana acum locurile care mi-au ramas cel mai mult in suflet nu au legatura cu faima lor, au fost locuri pe care le-am intalnit intamplator si care imi vin in minte instantaneu cand ma gandesc la o anumita tara. Sau nici macar n-au fost locuri, au fost momente sau lucruri simple pe care am reusit sa le vad altfel.


E ciudat ca trebuie sa te rupi de realitatea ta de zi cu zi ca sa observi ce puteai vedea si langa tine.
Am avut printre cele mai frumoase concedii, de fapt toate concediile mele sunt frumoase J. Si mi-am dat seama ca ce mi-a placut a fost de fapt starea aia de  bucurie care ai impresia ca nu vine din nimic, pentru ca de fapt vine din lucruri, locuri sau momente pe care de obicei le ignori cum ar fi:

- sa ma bucur ca vad turme intregi de oi pe munte, intr-un loc aproape pustiu si sa ma uit tamp de uimire si placere la ele (da, toata lumea a ras ca am stat sa ma uit fascinata la oite si sa fac zeci de poze dar nu ma mai saturam). Sa stau in mijlocul lor si sa vad cum se adapteaza la “noul obstacol”, cum se uita in ochii mei cu privirea lor blanda si prostuta si care devine si mai prostuta cand vad si aud un aparat foto.
-  sa beau pentru prima data in viata lapte de capra (culmea, de la magazin).
- sa imi comand o cafea din benzinarie, sa astept o porcarie d-aia la aparat si sa descopar cu uimire ca primesc o cafea la ibric, ce m-a intors instantaneu in Turcia.
- sa urc pe munte si sa ma opresc exact cand mai sunt cativa metri pentru ca devenise totul prea SF pentru mine, traseul se ingustase sau aproape disparuse iar frica mea de inaltime se activase la maxim. Dar sa ma duca el cu zaharelul si sa ma convinga pas cu pas ca mai e putin si e din ce in ce mai usor, pana m-am vazut in varful muntelui J.
- sa ma bucur de ceata si de nori la inaltimi mari si sa vad intr-o zi toate precipitatiile posibile.
- sa vad cum cresc rodiile, kiwi, mandarinele.
- sa fiu singura persoana dintr-un grup care nu intelege limba si sa ma bazez linistita pe prietenii mei.
- sa fiu extaziata de fiecare nou peisaj pe care-l vad si de fiecare poza pe care o fac (ma rog, asa cum se vede pe ecranul aparatului :D).
- sa imi intre apa in bocanci si sa nu-mi pese.
- sa mananc in restaurante mancaruri simple, de casa, si sa simt ca dintr-o data cunosc mai bine locurile alea.
- sa urc mult, mult, pana obosesc si sa vad orasele de sus, la apus, asa, ca un premiu binemeritat.
- sa vad un milion de pisici, in toate pozitiile posibile, pana si mancand pizza si paste si sa impart cu unele mancarea de la terasa.
- sa fiu oarecum dezamagita de un oras si pe urma sa descopar centrul vechi, ca o comoara bine ascunsa, si sa fie locul unde am mancat cel mai bine din tot concediul si unde m-am transportat inapoi in Turcia, desi nu era Turcia.
- sa merg mult cu masina si sa nu-mi mai fie rau (pentru cine are astfel de probleme Cocculine de la Boiron a facut minuni pentru mine).
- sa plec gandindu-ma ca iimi limpezesc gandurile in astea doua saptamani dar sa uit total de ele (ganduri) si sa-mi dai seama ca atunci cand ma intorc sunt aceleasi probleme dar vacanta nu e un ucigas al problemelor  mele.
-sa beau 5-6 beri diferite din locuri diferite si sa simt la fiecare prima inghititura un gust special si placut.
- sa ajung la o plaja care auzisem ca este superba, sa gasesc una destul de banala dar sa merg cativa metri mai incolo si sa gases o plaja superba cu pini, apoi una cu stanci, apoi una cu o insula si tot asa J.
- sa ma plimb pe strazi inguste, pe sosele inguste, totul sa fie stramt si totusi in jurul meu sa fie munti si mare, si verdeata, si ploaie si soare, totul la un loc, ca si cum locul ala ar incerca sa concentreze cat mai mult din frumusetea lumii.
- sa caut o pereche de sandale si sa gasesc spre sfarsitul vacantei .
- sa fim intampinati de doua ori de gazde diferite cu cate o sticla de vin, pe care sa o savuram pana la ultima inghititura.
- sa cautam un loc retras si placut intr-un oras aglomerat si galagios si sa-l gasim dar sa-l impartim cu niste pustiulici dornici de distractie si cu multa bautura. Adica sa renunti la liniste dar sa te simti bine si sa savurezi vinul ala bun primit in dar.
- sa stam noaptea pe stanci si sa ne uitam cazuti in melancolie la mare si la cum se reflecta luna in ea si totul sa ni se para magic. Sa ne ducem in acelasi loc ziua si sa vedem ca magia a disparut (pentru ca momentul conteaza mai mult decat locul).
- sa trecem printr-un loc care cu cateva zile in urma era “fara viata” si care intre timp a devenit super animat si “inmiresmat” cu mirosuri de peste si fructe de mare la gratar, in care fanfara canta si se vinde levantica, si lumea se indoapa cu tot ce apuca din bunatatile de acolo.
- sa ne lasam imbiati de o localnica producatoare si vanzatoare la marginea drumului si sa ne saturam din gustat de tot felul de lucruri, de la vin, la lichior de cirese si mandarine, si sa cumparam lucruri inutile dar care ne-au facut sa ne simtim bine J.
- sa descopar fructe ciudate cum ar fi jujubele (si la o saptamana dupa ce ma intorc sa le gasesc si la o prietena si la inca o saptamana sa vad chiar un reportaj despre cum se adapteaza la noi jujubele astea si mai mult, cum pot fi aclimatizate rodiile si kiwi).
- sa vad cel mai frumos peisaj ever seara, pe o zi ploioasa (si sa nu-mi iasa nimic in poze, asta nu a fost placut), sa vad cum ceata si albastrul serii dau o alta fata orasului de sus, care se vede mic si aprins de luminite, si sa trec in acelasi loc ziua. Sa constat ca desi imi ies pozele, farmecul nu mai e acelasi si ca unele lucruri le pastrezi doar in amintire.
- sa stau intr-o cabanuta la munte si sa fiu intampinata la orice ora de o pisicuta simpatica si tupeista.

- sa dorm la mansarda, sa aud toata noaptea cum ploaia bate in geam si vantul suiera si sa visez chestii legate de sfarsitul lumii.
- sa descopar inca o tara in care alimentele de la magazin nu au e-uri mai deloc.
- sa ma conving inca o data ca engleza nu e limba cu care te descurci oriunde, asa cum cred toti si sa gasesc pana si in limbi care mi se par total straine cuvinte identice cu cele romanesti.
- sa fiu in fiecare zi in alt loc.
- sa mananc o inghetata de fragi extraordinara si pentru prima data inghetata de smochine.
- sa bag in mine numai uscaciuni pe drum si sa tanjesc dupa o mancare calda, pe care s-o mananc cu si mai mare pofta seara.
- sa nu ma intepe nici o albina J.
- sa vad peisaje care imi amintesc de Lord of the Rings.
- sa vad cea mai albastra apa.
- sa ajung intr-un loc care sa mi se para raiul pe pamant. Sa ma pierd printre lacuri si cascade, poduri de lemn, flori care mai de care mai frumoase, si provocarea cea mai mare, sa incerc sa ignor puhoiul de turisti.
- sa vreau ca ziua sa aiba 48 de ore.
- sa ploua aproape in fiecare zi dar niciodata toata ziua.

Sa-mi dau seama ca atunci cand sunt in concediu sunt prezenta in viata mea 100%, ca uit de ganduri si probleme, ca traiesc doar ce se intampla atunci si ca sunt printre putinele momente in care simturile mele se ascut in mod magic, in care vad totul mult mai atent, gusturile mi se dezvolta si totul pare mai real. Sa vreau sa prelungesc trairea asta si in viata de zi cu zi. J


No comments:

Post a Comment