April 17, 2013

Muzici romanesti


Pentru ca m-am tot extaziat eu pe aici la tot felul de muzici, cam toate in engleza, primavara sunt asa, mai pe limba mea…asa ca in ultima saptamana am facut o infuzie de cateva cantece in romana.

Nu prea am ce sa scriu despre ele, doar ca Grimus ar trebui sa scoata mai multe melodii in romana, chiar daca si cele in engleza suna f f bine, ca Alternosfera are cele mai frumoase versuri in romana ever si cred ca multi poeti sunt invidiosi pe ei (sic!) dar recunosc, la Virgula am avut dificultati in a intelege ce spun (desi am prieteni moldoveni si sunt oarecum obisnuita ) si a trebuit sa caut versurile, ca pe Maria Raducanu nu o ascult de obicei, iar cu melodia asta mi-a facut cunostinta cineva si am zis uau. Ce sa mai, despartire, Bucuresti, deja straina, muta/multa, priviri, etc etc, pe repeat. 

Aaaa, si “Muta” mi se pare geniala, ciudatica asa si ametitoare, si la vorba si la port (si muzica si versurile), ce mai, o bijuterie de piesa….nu stiu cum, imi place cel mai mult de pe Virgula lor, album pe care abia de curand l-am ascultat. Alternosfera are ceva ce nici o formatie romaneasca n-ar putea avea, pe langa versuri, o melodicitate mai altfel, asa, gen nostalgia rusilor dar mai dulce, habar n-am cum sa descriu, oricum, gasesc ei combinatia perfecta intre sunetele instrumentelor si sunetele vocii







No comments:

Post a Comment